Page 9 - TAB Arıcılık Dergisi - Sayı 1
P. 9

Bu  çalışmada,  gezginci  arıcılıkta  arı   bölmesinin  dışarı  çıkış  girişleri  birbirinden
           yükleme ve indirmede, işçi bulma ve bunlara        bağımsızdır.
           bağlı olarak ortaya çıkan bazı önemli prob-               Kovan sisteminin altına iki adet pro-
           lemleri azaltmak için tamamen özgün olarak         fil demir monte edilmiş ve bu demirlerin her
           geliştirmiş  arı  taşıma  sisteminin/modelinin     birine bir teker takılarak kovanın sistem üze-
           sağlayacağı  avantajlarla  birlikte  tanıtılması   rinde  çekmece  sistemi  şeklinde  çalışması
           amaçlanmıştır.                                     sağlanmıştır (Resim 1).

                  Sistemde Kullanılan Materyal
                  Sistemde bu iş için özel dizayn edil-
           miş  genişliği  52  cm,  uzunluğu  98  cm  olan
           24 çerçeve alan ve üç bölmeden oluşan bir
           kovan, bu şekilde dizayn edilmiş 64 kovanın
           yerleştirileceği tekerlekli bir römork sistemi
           ve  99  kovanın  yerleştirileceği  hidrolik  sis-
           temle  çalışan  ve  hidrolik  sistem  sayesinde
           kendisini kaldırıp indirerek araç üstüne yük-      Şekil 1.
                                                              Sistemde kullanılan
           leyip indirebilme özelliği olan bir sistem.        kovan modeli

                  Kovan Sisteminin Tanıtılması
                  Sistemde bu iş için özel dizayn ediliş
           52 cm genişliğinde, 98 cm uzunluğunda, 24
           çerçeve  kapasiteli  bir  kovan  kullanılmakta-
           dır. (Şekil1, Resim 1). Şekilde de görüleceği
           üzere  kovanın  iç  kısmı  üç  bölmeden  oluş-
           maktadır. Kovanın arka kısmı 12 çerçeve arı
           koyulacak şekilde dizayn edilmiş ballık kıs-
           mıdır.  Ballık  kısmının  çerçeveleri  giriş  deli-
           ğine  parelel(Kalkan) olarak  yerleştirilmiştir.
           Kovanın ön kısmı giriş deliğine dikey olarak
           yerleştirilmiş bir şamandıralı yemlik sistemi
           ile ikiye bölünmüştür. Bu iki bölümün çerçe-
           veleri  ballık  sisteminin aksine  giriş  deliğine
           dikey(kılıç) olarak yerleştirilmiştir. Bu kısım-                 Resim 1. Kovan Sistemi
           da  bulunan  her  iki  bölmede  de  birer  adet
           ana arı bulunmakta olup sistem iki analı bir              Tekerlekli Treyler Sisteminin
           sistemdir. Bu iki bölmeyi birbirinden ayıran              Tanıtılması
           yemlik/suluk her iki taraftaki arılarında yem-            Bu model dört teker ve iki dingil üze-
           likteki sıvıdan yararlanmasına ancak arıların      rine  oturtulmuş  bir  römork  üzerine  yerleş-
           bir taraftan diğer tarafa geçmesine izin ver-      tirilmiştir.  Bu  modelde  her  römork  üzerine
           meyecek şekilde dizayn edilmiştir.                 uçuş delikleri dışarı bakacak şekilde genişli-
                  Ana  arıların  bulunduğu  kuluçkalık        ği 52 cm, uzunluğu 98 cm olan 24 çerçeve-
           bölmelerinden  bir  tanesi  ballık  bölmesi  ile   lik 64 kovan yerleştirilebilecek şekilde tasar-
           bağlantılı  olup  arı  geçişleri  ana  arı  ızgara-  lanmıştır (Resim 2).
           sı  ile  kontrol  edilmektedir.  İkinci  kuluçkalık
           bölmesi ballık bölmesi ile bağlantılı olmayıp
           bu  bölme  destek  kolonisi  olarak  kullanıl-
           maktadır.  Her  5-6  günde  bir  bu  bölmeden
           alınan 2 adet kapalı yavrulu petek ballık böl-
           mesi ile bağlantılı olan bölmeye verilerek bu
           koloninin hızlıca gelişerek bal üretim sezo-
           nuna  güçlü  bir  işçi  arı  kadrosu  ile  girmesi-
           ne yardımcı olunmuş olur. Her iki kuluçkalık              Resim 2. 64 kovanlık tekerli treyler sistemi



                                                                                             www.tab.org.tr     07
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14